sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Mitä auton rekisterikilvet kertovat omistajastaan

Liian usein kiinnitämme uuden ihmisen kohdatessamme huomiota hänen eleihinsä, sanoihinsa ja ilmeisiinsä. Pinnallisesti nojaudumme siihen, että hänen käytöksensä kertoo millainen hän on.
Ehei! Hänen autonsa rekisterikilvessä on selvää tekstiä hänen olemuksestaan. Eräät yrittävät ostaa itselleen uuden minän. Tämä epäonnistuu poikkeuksetta surkeasti. Ottakaamme esimerkiksi rekisterikilven BO55. Auton omistaja on tavoitellut itselleen epiteettiä Bruce Springsteenmäisestä kansanvillitsijästä, Eetu Salinin veroisesta edestäjohtajasta, pelottava-auraisesta koviksesta jonka edessä miehet polvistuvat ja naiset polvistuvat ja.
Epäonnistuminen tässä tapauksessa on seuraava: KAIKKI näkevät että S-kirjaimien kohdalla on numero 5. Numerot saattavat viitata siihen että hän on keski-iän loppupuolella erektiohäiriöiden masentama ihmishirviö, tai siihen että hän tapasi mielitiettynsä tuona vuonna, mikä taas tarkoittaa sitä, että hän ei enää muista mitä erektio tarkoittaa. Jäljelle rekisterin informatiivisuudesta jää siis BO. Bo ei voi olla nimi, koska edes boakäärmeellä ei ole nimessään niin vähän kirjaimia. Bo on selvä lyhennys jostakin ruunilaisesta etunimestä, esimerkiksi Boflybärströmberistä. Ajatelkaapa nyt että 3 Bo- nimistä sukankuluttajaa juttelevat kepeitä torikahvilassa. Heistä voisi sanoa: BOT JUTTELEVAT. Mitä helvetin järkeä siinä olisi? Ihmiset ovat muutenkin mielentasapainon suhteen nykypäivänä herkkiä, eikä heitä pidä moisilla käsittämättömyyksillä rasittaa!
Joskus omistaja saa tahtomattaan rekisterisarjan, joka tarkoittaa jotain typerää. Hyvä esimerkki tällaisesta on ID-10. On epäreilu onnettomuus, että paljastuu, että kuljettaja on idiootti. AM15 tilastotieteen professorilla taas kertoo, että hänellä on väärennetyt tohtorinpaperit. Hän ei ole viettänyt seitsemää vuotta Massachusettsin kampuksella oluttölkkejä juoden ja tentteihin öisin lukien. Hän on pipertänyt paperinsa Photoshop Elements-ohjelmalla ja tulostanut sen printterillä. Kaiken vapaa-aikansa hän käyttää Ford Taunuksen pienimpien osien puunaukseen ja erivärisiä automaaleja käyttämällä koristaen. Taunuksen pakoputki on sisältä pinnoitettu Texasilaisesta radiumvarastosta hankitulla tiimarimaisella kultakoristehisplämällä.
ZLN-23 viittaa selkeästi siihen, että rekisteripaperien haltija on omahyväinen kroaattityperys. Hänellä on iso kyömynenä, paljon rahaa ja öykkärimäiset tavat. Hän unohtaa usein päivän viidestä rukoushetkestä kolme, ja jokaisen unohduksen kohdalla hän fläiskäisee lähimpänä olevaa ihmistä turpaan.
KHI-990 näyttää selvästi, että auton omistajalla on tuberkuloosi, joka on Pohjolassa, vaikka sitä muualla ei olekaan, äärimmäisen harvinainen sairaus. 'Tubi' pakottaa potilaan jatkuvasti keskittymään hengitykseensä, ja kyseessä ei todellakaan ole meditaatio tai hengitysharjoitus, vaan yksinkertaisesti halu saada happea ilmasta, jossa sitä muutenkin on prosentuaalisesti pieni määrä. Tubipotilaan hengitystehyet ovat ei nuppineulan pään paksuiset vaan nuppineulan itsensä verran ohuet. Tällaisten tunnelien läpi huohottaminen on kuin juoksisi vaivalla tehtyjä 70-vuotissyntymäpäiväkakkuja 3 kpl sylissä täysillä päin ylinopeutta moottoritiellä ajavaa bussia.
EXG-666 esimerkiksi kertoo, että omistaja on kesämökkisaatananpalvoja. Hän ei piittaa siitä, että Paholainen saa hänen sielunsa ikuisiksi ajoiksi sen jälkeen kun hän on saanut haluamansa, grillannut 25 vuotta harrastehuoneen takassa kirkuvia isoäitejä ja tauolla pelannut itseänsä vastaan bilistä pitkänhuiskean virkamiesnaisen reisiluusta hioskellulla kööllä. Kööllä on väliä, ja tämä keppi on todella pitkä.
IN-RI rekisterikilvessä tarkoittaa, että ajaja on Jeesus. Tämä ei ole kaikille selvä asia, mutta esimerkiksi teologit ja papit sekä paljon kristillisiä lentolehtisiä lukeneet uskovaiset ilahtuvat kyyneliin nähdessään Kristuksen Mersun takapään kiihdyttävän heistä poispäin, tahi nasaretilaisen lähestyvän heitä edestäpäin. Sivulta katsoen rekisterikilpiä ei voi nähdä. On naurettava, sivistymättömyyttä edustava puute lainsäädännössä, että autojen kyljissä ei ole rekisterikilpiä. Myös auton alla ja katolla tulisi olla kilvet, jotta helikopterista näkisi tunnukset, ja onnettomuudessa auton kellahdettua ylösalaisin rekkari olisi kätevästi nähtävissä pohjasta.
HIP-123 ei suinkaan kerro omistajastaan että hän olisi'ajan tasalla', vaan naiset, varoitus, hän on obsessiivinen hipelöijä. Hän saattaa toistuvasti City-Marketissa rahkaa ostaessaan nostella hameita ja 'leikkisästi' läpsäyttää totaalisesti hämmentyvää naista takapuoleen. Hän myös tökkii hellästi kassajonossa edessäolevaa naisasiakasta sormella yrittäen tunnustelemalla löytää peräaukkoa. Tällainen vekkuli häpeää kilpeään ja ajaa usein humalassa päin kevytrakenteisimpia liikennemerkkrjä, tienvarsimainoksia ja valon vaihtumista malttamattomana aivan miltei ajotiellä seisovia ihmisiä saadakseen poliisin kiinnittämään itseensä huomiota, koska tällöin tulee ilmi, että hänellä ei ole vuosikatsastusta suoritettu ja ajoneuvoverokin on maksamatta. Näin hän saa ovelasti itse poliisin poistamaan inhottavasti paljastavan rekisterikilven! Tiedänpä yhdenkin tällaisen saföörin, joka sitten hankki itselleen neljän vuoden kuluttua paljastumistaan rekisterin KAK-0.
Niin, arvatakin saattaa että ZNÖ-488 -kilven omistaja on vaikeasti mielisairas. Tätä henkilöä taas sopiva auttaja on APU-112 -rekisterikilven haltija, joka poikkeuksetta on harmaasilmäinen, keskiruskeatukkainen homoseksuaali.
Kyllä, kaikenlaisista rekisterikilvistä ja niiden sisällöistä voisi kirjoittaa kirjasarjatolkulla, mutta parempi on, että muistaa tämän: Rekisterikilpi kertoo AINA tarkalleen, millainen omistaja on.

Ei kommentteja: